Etichete

, , , , , , , , , , ,

Discutie intre Albert Einstein si, prim-ministrul Israelului, David Ben Gurion in 1951 :

[…]

– Nu credeti ca Dumnezeu are grija de noi?

– Uitati, domnule prim-ministru, noi suntem una dintre milioanele de specii care ocupa cea de-a treia planeta a unei stele dintr-o galaxie mediana cu miliarde de stele, iar aceasta galaxie este ea insasi una din miliardele de galaxii care exista in univers. Cum vreti sa cred intr-un Dumnezeu care isi bate capul cu fiecare dintre noi, in aceasta imensitate de proportii inimaginabile?

– Bine, Biblia, spune ca el este bun si atotputernic, poate sa faca orice, inclusiv sa se ocupe de univers si de fiecare dintre noi, nu-i asa?

Einstein se batu cu palma pe genunchi.

– El este atotputernic si bun da? UIte, asta e o idee absurda! Daca El este de fapt bun si atotputernic, asa cum pretinde Biblia, din ce motiv permite existenta raului? Din ce motiv a permis sa se intample Holocaustul, de exemplu? Daca stam sa ne gandim bine, cele doua componente, sunt contradictorii nu-i asa? Daca Dumnezeu este bun nu poate sa fie atotputernic din moment ce nu reuseste sa elimine raul. Daca el este puternic nu poate sa fie bun din moment ce permite existenta raului. Un concept il exclude pe celalalt. Pe care il preferati?

– Pai… poate conceptul ca Dumnezeu este bun, cred.

– Dar acest concept este problematic, ati observat? Daca veti citi Biblia cu atentie, veti vedea ca ea nu transmite imaginea unui Dumnezeu binevoitor, ci mai degraba a unui Dumnezeu gelos, un Dumnezeu care cere credinta oarba, unul care provoaca teama, un Dumnezeu care pedepseste si sacrifica, un Dumnezeu in stare sa ii spuna lui Avram sa isi omoare fiul doar ca sa fie sigur ca patriarhul Ii este credincios. Daca El este atotstiutor, nu stia deja ca Avram Ii era credincios? Pentru ce, El fiiind bun, a facut acel test atat de crud? Deci nu poate fi bun.

– M-ati prins, profesore! Exclama Ben Gurion. Dumnezeu nu este neaparat bun. Dar, din moment ce El este creatorul universului, e cel putin atotputernic, nu?

– Asa o fi? Daca e asa, din ce motiv El isi pedepseste creaturile, daca totul este creatia Lui? Nu cumva le pedepseste pentru lucrurile de care El este, in cele din urma, responsabil? Judecandu-si creaturile, nu cumva se judeca pe El insusi? Dupa parerea mea, si ca sa fiu cinstit, DOAR INEXISTENTA LUI IL POATE SCUZA. De fapt, daca e sa ne gandim bine, nici macar atotputernicia nu este posibila, este vorba de un concept, la randul lui, plin de contradictii logice de nerezolvat.

– Cum asa?

– Exista un paradox care explica imposibilitatea atotputerniciei, pe care il putem formula in felul urmator: Daca Dumnezeu este atotputernic, poate creea o piatra care sa fie atat de grea, ca nici macar El insusi sa nu o poata ridica. Vedeti? Tocmai aici isi are originea contradictia. Daca Dumnezeu nu reuseste sa ridice piatra, nu este atotputernic. Daca reuseste, de asemenea nu este atotputernic pentru ca nu a fost in stare sa creeze o piatra pe care sa nu reuseasca sa o ridice. Surase. In concluzie; nu exista un Dumnezeu atotputernic, asta este o fantezie a omului in cautarea de consolare si explicatie pentru ceea ce nu intelege.

[…]

– Fragment din „Formula lui Dumnezeu” de JOSE RODRIGUES DOS SANTOS. –

DESCOPERA-TE!

PAREREA TA ESTE IMPORTANTA pentru mine.

Ce parere ai despre DUMNEZEU asa cum este descris de Biblie?