Etichete

, , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Omul, inca din cele mai vechi timpuri a reusit sa domine pamantul si toate  vietatile de pe pamant si a inteles ca poate sa obtina tot ce isi propune.

Ulterior a fost cuprins de dezamagire cand a constientizat ca intr-un final tot va muri. Si a trait cu aceasta frustrare un timp indelungat pana a inteles ca exista un mod prin care el este nemuritor si anume prin… descendenti.

Va continua sa existe prin ADN-ul lui pe care copii, nepotii, stranepotii il vor duce mai departe prin propriul trai.

In momentul mortii, corpul lui incepe sa putrezeasca. Dar ce se intampla cu sufletul?

Ce este sufletul?

Unde exista el? In inima? In stomac?

Care e legatura intre corp si suflet?

Cum sunt conectate si cum se separa in momentul mortii ?

Pai… oamenii pun mana pe piept si spun: ASTA E CORPUL MEU!

Daca spunem : Asta e corpul meu! inseamna ca EU nu sunt corpul meu. Corpul meu este doar un obiect care se afla in posesia mea.

Atunci inteleg ca EU-sufletul sunt mai mult decat un corp. EU sunt toata educatia mea, toate experientele mele, toate sentimentele si toate deciziile mele. Adica sunt tot ceea ce face acest trup sa fie viu.

Si atunci e corect sa afirm ca sufletul meu este mintea mea iar mintea mea se gaseste in cortex, in emisferele cerebrale, in creier.

Deci corpul este forma fizica prin care sufletul se manifesta.

Ce se intampla cand corpul moare? E unanim acceptata parerea conform  careia sufletul paraseste trupul. Dar daca sufletul e in creier si corpul moare inseamna ca si creierul moare iar toata informatia care se gaseste in creier ramane blocata acolo.

Moartea ia cu ea tot ceea ce nu suntem.

Imagineaza-ti corpul ca un calculator. Acesta functioneaza cat e alimentat. In momentul mortii, ca si in cazul intreurperii alimentarii cu electricitate a calculatorului, memoria curenta este volatila adica se pierde iar cea inmagazinata in timp, cea de pe hard, continua sa existe. Insa sub actiunea bacteriilor care descompun corpul si implicit creierul ea se va deteriora si se va pierde.

Scurta lectie de anatomie: In momentul mortii anumite bacterii din corp sesizeaza faptul ca acesta a ajuns la o limita crescuta de aciditate si incep sa descopuna cadavrul. Fizicul uman poate avea o aciditate crescuta si pe parcursul vietii in functie de alimentele si lichidele consumate. Asta e motivul pentru care alimentele nesanatoase ajung sa produca boli organelor.

Daca nu te-am plictisit cu lectia de anatomie si inca mai esti interesat iti mai spun ca in momentul mortii acel corp fara autonomie este lipsit de valoare. Crestinismul sustine traditia, fara logica, de a plimba defunctul de acasa la biserica si de la biserica inapoi acasa si abia apoi la cimitir. Asta daca nu il trece inainte si prin fata ambasadei, primariei sau nu stiu carei alte cladiri. Il imbraca in lucruri scumpe (aroganta omului ca va lua ceva fizic cu el dincolo de moarte) si sustin diferite ritualuri. Insa daca intrebi de ce se sutin aceste traditii raspunsul unanim este: Asa e bine!

In natura nimic nu se pierde, nimic nu se castiga, totul se transforma. – Antoine Laurent Lavoiser

Insa acel corp, in devenire carbune, nu mai are valoare pentru cei vii. Acel corp este ENERGIE, ca oricare altul. Este energie in transformare. Nimic mai mult. Energia nu se formeaza, nu se distruge ci doar se modifica. A fost creata in momentul Bing-Bang-ului si este constanta. Lucrurile se modifica deci si forma in care ni se arata acea persoana se modifica.

Nu este nimic tragic in moarte. Moartea este o trecere intr-o alta forma.

Tragic este daca sufletul tau, cel despre care am discutat mai devreme, ramane blocat in mintea ta in momentul mortii.

Stiai ca … trupul uman e proiectat genetic sa traiasca 140 de ani. Motivul pentru care speranta de viata e redusa la jumatate deriva din alimentatie si modul de viata pe care-l alegem sa ne defineasca.

Daca vrei sa traiesti vesnic nu incerca in zadar sa gasesti elixirul vietii fizice.

Esti viu prin ceea ce lasi in urma ta. Oamenii nu te vor tine minte pentru corpul tau ci pentru felul in care ai lasat lumea. Pentru acea parte din lume pe care tu ai influentat-o, pe care si altii ar fi putut sa o schimbe in bine insa au ales sa nu o faca.

Artisti, oameni de stiinta, conducatori, doctori toti au ramas in memoria colectiva pentru ceea ce MINTEA a reusit sa faca prin TRUP pentru OMENIRE.

Stiu ca indiferent cat de valoros esti, oamenii nu vor cunoaste adevarata ta valoarea daca tu nu o exprimi. De aceea pana in momentul in care ITI VALORIFICI POTENTIALUL LA MAXIM esti doar un corp.

Stabileste-ti un scop, diseaca-l in etape pe saptamani, luni, ani si urmeaza-l ca si cum ar fi unicul drum posibil in viata ta. Acel scop  inevitabil se va concretiza si vei fi TU. Va fi acel ceva prin care vei fi nemuritor, acel ceva pentru care lumea te va tine minte si dupa ce trupul tau, acest complex sistem care are la baza atomul de carbon, va suferi transformarea.

Daca vrei sa traiesti o viata fericita, leag-o de un scop, nu de oameni sau de obiecte. – Albert Einstein.

DESCOPERA-TE!

Crezi in viata de apoi, in iad si rai?