Etichete

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Asta e nevasta mea, asta e masina mea, asta e casa mea. Asta e al meu. Ba nu e al meu…

La atat se reduce posesia noastra?

Actele de proprietate, contractele si drepturile de proprietate ca de altfel toate hartiile care atesta intr-un fel sau altul dreptul unei persoane asupra unui teriotriu, bun sau fiinta sunt de fapt iluzii.53

Nu exista drept de proprietate. Este un termen pe care omenirea la inventat.

La un moment dat, daca imi amintesc corect, NASA vindea „pamant” pe Marte. 

Intr-o perioada a istoriei, pe vremea cand oamenii erau vanatori-culegatori, nu exista dreptul de proprietate. Grupurile detineau si imparteau totul la comun: mancare, imbracaminte, arme, femei, copii, totul. Asemanator grupurilor de lei, barbatii se imperecheau cu toate femeile si toti copii rezultati erau crescuti de toate femeile. Nu exista ceva al meu si altceva al tau, totul era “al nostru”. Insa totul s-a schimbat in momentul in care oamenii au inventat proprietatea. A fost momentul in care s-au trasat terenuri, s-au ridicat garduri si s-au stabilit granite. A fost momentul in care s-a inventat monogamia ca o nevoie de a proteja proprietatea si acumularea de avutie prin predarea acesteia urmasilor legitimi.

Ceea ce nu reusesc sa inteleg este de ce oamenii pun pret atat de mare pe “ceea ce detin”.

Ce detinem de fapt ?

Faptul ca cineva ridica la un moment dat un gard imprejmuitor pe un teritoriu nu il face neaparat proprietar al spatiului respectiv. Este doar un dominator temporar. Este dovedit faptul ca dupa moarte nimeni nu ia nimic cu el pe „cealalta lume ” oriunde s-ar duce.

Spatiul si timpul sunt relative. Nu am inventat nimic. Doar ne aducem contributia la crearea unei societati si a unei vieti mai bune pentru cei ce vor urma. Acelasi lucru l-au facut si ascendentii nostri si acelasi lucru il vor face si descendentii nostri. Cream o lume mai buna de care insa multi nu apucam sa ne bucuram. Nu creez ceva ce va fi al meu pentru totdeauna. Daca privim Universul in ansamblu intelegem ca nimic din ceea ce a creat orice fiinta pe pamant nu a fost etern. Totul se va distruge si va fi refacut intr-o alta forma cu siguranta mai buna. Traiam doar o clipa din eternitatea temporala si indiferent cat am ocupa, detinem doar o farama din infinitatea spatiala.

Asadar detin un singur lucru : mintea mea. Este spatiul si timpul care se modifica cu fiecare zi mai mult pentru a creste si a oferi continuitate in evolutia interioara a mintii mele si exterioara mintii mele. Nimeni si nimic in lume nu-mi poate detine mintea. Ea este propietatea mea si e tot ce detin.

Abia cand devii constient ca nu vei trai vesnic si nu poti ocupa tot universul, constientizezi ca doar detinerea proprietatii peste propria-ti minte te face cel mai mare latifundiar din Univers.

Probabil te intrebi cum sa faci asta ?

  • Oamenii traiesc in general experiente putine. Sunt saraci in stari si graviteaza in jurul catorva idei pe care societatea prin forta le-a impus. Experientele noi, de orice tip, imbunatatesc mintea;
  • Educatia mentine minte vigilenta puternica si creativa indiferent de varsta;
  • Socializarea iti largeste perspectiva despre lume prin inglobarea mai multor puncte de vedere asupra realitatii;
  • Proprietatea, banii, si toate bunurile trebuie sa ne satisfaca nevoi sau dorinte. Daca obtinerea lor devine un scop in sine atunci experienta proprietatii este singura pe care o vei cunoste.

Din ceea ce detii, ce are cea mai mare valoare pentru tine?

Nu aduna bani, masini, carduri si case, pentru ca fiecare dintre ele la un moment dat se va distruge. Daca le obtii consuma-le. Iti mai amintesti ce gust a avut prima rodie mancata, sau primul mango? Mai mult ca sigur: Nu. Iti mai aduci cum te-ai simtit prima oara cand o fata/ un baiat ti-a impartasit sentimentele de admiratie fata de tine? Iti amintesti cum te-ai simtit cand ai facut prima oara parte dintr-o gasca careia i-a pasat de tine? Mai retii sentimentul acela? Acestea sunt lucrurile care nu se distrug pe parcursul vietii. Acestea sunt lucrurile care iti lasa un zambet pe fata chiar si in sicriu.

Noi nu am mostenit nimic de la strabunicii nostri ci doar le imprumutam mai departe nepotilor.

Timpul nu se opreste pentru nimeni. Nu exista nimic original in totalitate. Nu exista nimic inventat. Daca cineva ar prezenta ceva la un moment dat total original probabil restul oamenilor nu ar recunoste lucrul respectiv sau utilitatea lui. Tot ceea ce inventam sunt de fapt imbunatatiri ale unor lucruri existente deja. Totul e un upgrade la ceva existent deja. Asta e motivul pentru care am inventat roata inaintea carutei. Tot cea ce facem, imbunatateste ceea ce va urma sa facem. Ne aduce mai aproape de urmatoarea mare inventie.

Lucruri noi se construiesc si lucruri noi se afla despre univers si pare ca suntem mereu mai aproape de aflarea Universului si mai aproape de atingerea unui perete dincolo de care tehnologia si stiinta nu poate trece pentru ca nu mai exista imbunatatiri valabile. Mie greu sa cred ca se va ajunge la un moment dat aici. Universul si Terra sunt intr-o evolutie continua progresiva uneori, alteori rectilinie, insa per total construim o scara pe care fiecare dintre noi va calca pana la un anumit punct.

DEZVOLTA-TE!