Etichete

, , , , , , , , , , , , , , , , , ,

De ce e lumea asa de rea cu mine?

De ce e viata atat de buna cu mine?

Ti s-a intamplat sa intalnesti persoane cu care sa simti o legatura emotionala si persoane pe care nu le poti suporta, fara a-ti putea explica sentimentul?

Cu totii avem prejudecati.

Am trait in prejudecatile societatii si am crescut cu ele, fie ca au venit de la parinti, de la vecini, rude, prieteni sau media.

Te simti adesea, doar privind o persoana, net superior ei doar pentru ca esti mai slab, mai bronzat, vorbesti mai tare, ai toale mai scumpe sau ai masina?

Cati dintre noi nu sunt, instinctiv, rasisti?

Care sunt lectiile cu care am crescut: Tiganci care fura copii, cioara imputita, jigodie. Se spune ca daca lovesti de prea multe ori un caine, intr-un final acesta va musca. Poate ca eternul conflict romano-tigan are vinovati din ambele tabere, desi … vina noastra e mai explicabila. Nu?

Relatiile de adversitate dintre diferite grupuri sociale sunt rezultatul pozitiei pe care un grup a avut-o fata de celalalt in trecut.

Suntem diferiti si asta e cel mai bun motiv pentru a naste ura.

Toate aceste „sfaturi” ale societatii creaza in noi principii dupa care ne ghidam in viata. Intram adesea in relatii cu oameni si avem o parere despre ei inainte de a-i cunoaste. Si tocmai acea parere este palma care ne impinge si mai mult in propriile prejudecati.

Multi oameni nu stiu, INSA:

Atitudinea ta fata de celalalt genereaza atitudinea celuilalt fata de tine.

Nu suntem programati. Nu intram in contact cu oamenii pe baza anumitor criterii prestabilite. Relatiile dintre oameni se stabilesc pe masura ce se cunosc, pe masura ce interactioneaza din ce in ce mai mult. Ai observat cum: anumite persoane te provoaca sa te comporti altfel decat esti?

Prin intermediul jobului mi s-a intamplat sa intru in contact cu oameni; si adesea observ ca atitudinea celorlalti fata de mine genereaza comportamentul meu fata de ei. O persoana sociabila, calda, calma va generea in mine o stare de calm si dorinta de ai oferi cea mai buna solutie pe care i-o pot oferi.

1000

Pe de alta parte persoanele cu o atitudine ostila genereaza in mine un zid, un scut care intoarce toata sfidarea cu care sunt tratat impotriva lor. Asa se naste indiferenta fata de celalalt, adversitatea ba chiar devin rau intentionat.

Si o perioada am crezut ca sunt doar un extravertit, am crezut ca reactionez la starea de spirit a celuilalt. Insa am urmarit, am analizat si am inteles ca e un fapt real, comun oamenilor si crud cand ii afli dedesubturile.

Oamenii te trateaza exact cum ii tratezi.

Esti tratat exact cum tratezi. Ce tie nu-ti place altuia nu-i face – capata sens acum ca am inteles ca, un comportament si un mod de viata onest, empatic, sociabil iti creaza un camp de aceeasi natura. Tu creezi conditiile in care traiesti. Prin repetitie in fiecare zi.

Tot ceea ce ai, MERITI, pana la ultimul fir de praf.

Descopera-te.